۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه


برخی از نتیجه ها:

* ویژگی انسانهای مومن شجاعت هست. همانگونه که در مقابله با دشمن باید شجاعانه به ستیز و به پا خیزد در مقابل ترس از فقر هم تسلیم نمی شود!
یعنی شیطان آدمی را از بی پولی و بی خانمانی و ... می ترساند و این در حالی هست که خداوند به دل مومنان شجاعت می دهد و می گوید اگر هم نیازمند بودید «الله» در زندگی شما با دانش و علم به احوال تان، گشایش دهنده هست!
بله اینگونه هست که افراد با ایمان از فقر هراسی ندارند و به پروردگارشان اتکا می کنندو با توکل به او زندگی مشترک را شروع می کنند.

* یکی از نشانه های توحیدی در این آیه حکایت از اتکا و اعتماد به گفته «الله» دارد. همین مقدار که خداوند گفته در رزق و روزی انسان گشایش می دهد برای اهل «توکل» کافیست

* فرد موحد می داند که فقط «الله» هست که او را توانگر می کند پس چشم امید به غیر او ندارد و همانگونه که خداوند ساده می گوید «الله» و تاکید هم می کند، انسان با ایمان هم به سادگی نام زیبای «الله» را بر زبان می اورد.

* خیلی جالب هست که این فرد یکتاپرست ممکن هست «فقیر» باشد و نتیجه رهایی و گشایش در زندگی او را خداوند در ازدواج قرار داده است!
پس بهتر است بگوییم ازدواج موجب گشایش در زندگی و فراوانی در معیشت می شود.

* برای خداوند فرقی نمی کند که شخص مجرد پسر است یا دختر و آیا قبلا ازدواج کرده است یا خیر! یعنی تبعیض جنسیتی وجود ندارد و اگر یک نفر «مجرد» هست، بر بزرگترها و توانمندان واجب هست نسبت به ازدواج آنها اقدام نمایند

* به آیه بگوییم قانون و در کتاب خداوند این قانون به نفع افراد مجرد وضع شده است!

* قانون به بالا دستان اشاره می کند و به انها دستور می دهد که به زیر دستان خود توجه کنید!

* برای ازدواج افرادی که تا کنون مجرد بوده اند به یک شرط اشاره دارد: داشتن صلاحیت!

یعنی بزرگتر ها اجازه ندارند افراد زیر دست خود را که به این ویژگی نرسیده اند به عقد و نکاح در اورند.مانند اقدام به ازدواج افراد خوردسال!

* افراد با ایمان با توجه ره دو صفت «واسع» «علیم» تلاش می کنند که از این ویژگی برخوردار شوند یعنی آنها هم اهل گشایش در زندگی بندگان خدا هستند و کارشان بر اساس علم هست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر