۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه


و الله

باز هم تاکید بر یکتاپرستی!

نمی گوید که دیگران هستند که به شما برتری می بخشند بلکه تاکید بر نام الله قبلی هست یعنی حتما و قطعا خدا هست!
-----
اشاره و تاکید بر یکتا پرستی را همانطور که می بینید در آیه آمده است و اینکه گفته شده است سوره قل هو الله احد ، یک سوم قرآن هست یعنی دعوت به یکتا پرستی را می شود در سایر آیات هم دید.
تعجبی نیست که خداوند اشاره می کند به جوانان یکتا پرست و می گوید از مشکلات نه ترسید که خدا با شما هست!
-----
خیلی وقت ها انسانها دچار شرک به اشکال مختلف می شوند . در این مثال دقت فرمایید که اگر شخصی آستین بالا زد و به انسان بی همسری کمک کرد تا ازدواج کند و اگر اون فرد «موحد» باشد همه را از خدا می بیند و اگر هم مشرک باشد تصور می کند که فلانی بود و الا من مجرد مانده بودم!

و شخص کمک کننده اگر فکر کند که من بودم که کمک کردم در ازدواج، دچار شرک شده و اگر بداند و بگوید که این حمایت لطف خدا هست و من رابطه ای بیش نبودم به یکتا پرستی نزدیک شده.
------
اما اونهایی که در توانایی خداوند دچار شرک شده اند و بجای حاجت بردن به درگاه خداوند، به غیر خدا متوسل شده اند این افراد نمی توانند انتظار داشته باشند که از راه خدا(حلال) به رشد برسند. به انتظار باشند تا از هرکسی طلب کمک کرده اند به یاری اونها بیاید !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر