۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه


یغنهم الله من فضله

«یغنهم» اشاره به بهبود وضعیت زندگی دارد
یکی از عجایب کلام خداوند در قران به این شکل هست!
یعنی اگر مجرد هستی و اوضاع مالی خوب نیست خوب ازدواج کن تا اوضاع زندگی ات خوب شود!
یا می فرماید:
اگر به مشکلات مالی برخورد کردی بیا و از همون جهت مال بخشش کن!
یا اگر فرزندی را از ترس مشکلات مالی می خواهی سقط کنی، صبر کن خداوند مشکلاتت را حل می کند!

یک شجاعتی را خداوند درون دل مومنان پرورش می دهد که قوی باش و نترس 
یا الله بگو و برو جلو که خداوند حمایت می کند.
چند نکته این قسمت به این شکل هست:
اینکه خداوند کمک میکند اشاره به سایر مومنانی هست که صدقه می دهند و می دانند که به چه کسانی تعلق می گیرد

یعنی ای مومن و ای بنده خدا که صدقه ات را صرف این امر می کنی! خداوند می گوید من بودم که به این بنده ضعیف کمک کردم و اون شخص صالح هم می داند که خداوند او را مدد کرد

امتیاز کمک کننده همین بس که یاری او را خداوند اینگونه به خود نسب می دهد و چه لطفی هست که عمل ناقابل بنده ای در دادن صدقات موجب شود که آفریدگار جهان هستی بگوید«من کمک کردم» و برای دریافت کننده هم چه افتخاری از این بالاتر که از صاحب جهان هستی کمک خواسته و کمک دریافت کرده!
----
عبارت «یغنهم» اشاره به بهبود اوضاع در اینده دارد یعنی بعد از ازدواج . از دیگر ویژگی های فعل مضارع می توان به استمرار بهبود هم پی برد یعنی دائما اوضاع رو به رشد هست
----
تعجب نکردید که نگفت وضع داماد خوب می شود یا عروس!
وضع هر دو خوب میشه حکایت از یک تقسیم عادلانه ثروت دارد! یعنی مرد که به کار بیرون مشغول هست نمی تواند مدعی شود که آنچه به دست آورده متعلق به خودش است و زن حقی ندارد!
پروردگار زن و شوهر را یکی می بیند و می گوید «اونها» بدون تفکیک!
نتیجه این کلام در این عبارت هست که: انچه که در اثر تلاش و کار به دست می آورند متعلق به هر دو می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر