۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه


علیم

آخرین عبارت این آیه حکایت از دانایی می کند.خداوند می فرماید که گشایشی که می دهد بر اساس علم می باشد!
شاید زوج جوانی که با هم می خواهند زندگی را شروع کنند به خیال و تصورشان همین مقدار که مراسم بگیرند و خانه ای تهیه کنند کافیست ولی خداوند می فرمایید که من خبر دارم که اونها به سایر مایحتاج و ... هم نیاز دارند! و پروردگار در تمام امور برای اونها گشایش می دهد چون آگاه هست!
آگاه بودن خداوند موجب می شود که شرایط زندگی به مرور فراهم شود. از آب و خوراک و هزینه زندگی و رفاهیات تا فرزند! همه را خدا می داند و در همه امور گشایش می دهد!

علم خداوند محدود به روز ازدواج نیست! اگاهی پروردگار به همراه صفت گشایش دهند باعث می شود یک عمر جهت و مسیر به سمت فراوانی روزی باشد!
-----
پیام دانایی برای انسانهای اهل ایمان چیست؟
خوب اگر همت شد و به دو نفر برای زندگی مشترک کمک یاری رسید چه زبان خیر و چه سایر حمایت ها، به دانایی می رسیم یعنی کمکی که می خواهید بکنید کوتاه مدت نباشد! بر فرض مثال فردا روز برای معیشت آنها هم یک سری کمک های خوراکی را پیشبینی کن و یا جهت پرداخت بدهی، از انها حمایت کن و اگر امکان ی وجود داره برای تهیه ماشین و خرید خانه هم به فکر اونها باش!
یا
به عنوان رهبر یا مدیر یا بزرگ قوم و خیش اگر هستی ، پیشبینی فروش خودرو به زوج جوان با اقساط بلند مدت و قرض الحسنه را برای عروس و داماد بکن و البته «علیم» یعنی آگاه باش که امکانات زندگی که در اختیارش می دهی از دست هم نرود!
فرضا در مثال بالا امکان فروش خودرو را برای مدت مشخصی از او بگیر !

حالا یک لیست از نیاز های یک زوج را داریم که هرکس بسته به توانش می تواند و یا باید ! قدم بردارد..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر