۱۳۹۴ دی ۱۰, پنجشنبه



#گمراهی....

کجروی آفت بسیاری از انسانها محسوب می شود و در اثر برخی پیروی های ناآگاهانه به وجود می آید. پروردگار در سوره احزاب آیه 67 در مورد بزرگان و رؤسا هشدار می دهد و از قول جهنمیان که علت گمراهیشان را اینگونه بیان می کنند: اطاعت و پیروی از سران و امیران و همچنین اشخاص بزرگ و مهم  باعث گمراهی شان شده و آنان را دوزخی کرده است! این اشخاص را به دو دسته تقسیم بندی کنیم:
اول گروهی که به کارهایشان رنگ و بوی دینی نمی دهند مانند بسیاری از رئسای جمهور دنیا و یا هر فردی که عده ای را با کلام و رفتارشان پیرو خود می کنند مانند خواننده ها یا  ایدئولوگ ها یا بزرگ فامیل و..... که بجای دعوت به سمت خدا و پیروی از رسول، به سمت افکار و اوهام خودشان مردم را رهبری می کنند. فرض کنید خواننده ای که گسترش دهنده شهوت است یا دعوت به دنیا پرستی که در بسیاری از فیلم ها به خورد افکار عمومی داده می شود.

دوم گروهی که  لباس دین و مذهب پوشیده اند و بر روی بسیاری از رفتار غیر خدایی خود پوشش دینی می دهند. به ظاهر دعوت به خدا و پیروی از پیامبر می کنند! در کلامشان نام خدا و دعوت به حق موج میزند و در عیان متدین هستند ولی  در باطن دشمن خدا و رسول هستند! احکام را به صورتی تغییر می دهند که کسی متوجه نشود و بر خلاف فرامین پروردگار، جامعه را رهبری می کنند!
به آیه توجه فرمایید:
وقالوا ربنا انا اطعنا سادتنا وكبراءنا فاضلونا السبيلا
و مى‏گويند پروردگارا ما رؤسا و بزرگتران خويش را اطاعت كرديم و ما را از راه به در كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر