۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه


 ( دلبستگی های آمیزش جنسی پاک در قرآن )

و يسالونك عن المحيض قل هو اذي فاعتزلوا النساء في المحيض ولا تقربوهن حتي يطهرن فاذا تطهرن فاتوهن من حيث امركم الله ان الله يحب التوابين ويحب المتطهرين
آیه 222 سوره بقره محدوده روابط جنسی را تعلیم می دهد.


( مطالعه‌ این متن فقط برای افراد متاهل یا به رشد ازدواج رسیده اند مناسب است )+20)


(ويسالونك عن المحيض)
از پیامبر در مورد نحوه معاشرت با زنان در ایام عادت ماهانه پرسش می شود و این سوال و پاسخ آن روشن کننده مسیر صحیح در ارتباط زناشویی می باشد. نکته ای که در زمان ما کمتر مورد توجه قرار گرفته، توجه به دانش قرآنی در ارتباط عاشقانه می باشد. امروزه آموزش روابط جنسی توسط فیلم های ویدئویی به مخاطبان داده می شود که گذشته از گناه بودن در نگاه به این تصاویر با تعلیم اشتباه و ناهمانگ با نظام خلقت همراه می باشد و به دلبستگی های زناشویی آسیب جدی می رساند.شروع صحبت خداوند در نتیجه نیاز ما به دانستن آغاز می شود و با یک پرسش که همیشه و در طول سالها افراد متاهل با آن مواجه هستند، آیا هر نوع رابطه زناشویی و در هر زمان مجاز است؟
از عبارت دوم می توان درک کرد که هر نوع رابطه جنسی مجاز نیست! سوال در مورد ارتباط از طریق فَرْج یا (واژن) زنانه می باشد که به عادت ماهانه گرفتار می شود یعنی روش صحیح در آمیزش از این محل می باشد که با ممنوعیت هایی نیز همراه است.
(قل هو اذی)
اما پاسخ پرسش را از قول خداوند و زبان پیامبر بشنویم: بگو! ( عادت ماهانه زنانه ) یک حالت ناخوشایندی می باشد!
بیایید این بد احوالی را در شخص سرما خورده ای ببینیم که حتی حال و حوصله بیرون رفتن از خانه را هم ندارد بعد از این فرد بخواهیم که با ما به تفریح و گردش بیاید! حتما پاسخ او این گونه خواهد بود که بعد از سلامت با ما همراه خواهد شد.
این حالت زنانه هم یک کسالت موقت است یک ( وقفه )

دوره زمانی (Period)
در طول شبانه روز و به صورت معمول همه به خواب نیاز دارند یعنی یک دوره زمانی از 24 ساعت برای خواب و در نتیجه این پریود از زمانِ خواب هست که روز جذاب می شواد و امکان تلاش دوباره فراهم می گردد. در طول 12 ماه غذا خوردن نیاز به یک ماه روزه داری هست و دوری از خوراک خوردن باعث سلامتی و نشاط دوباره و همچنین میل و اشتیاق به خوراک پیدا می شود. دقت کردید که در ماه رمضان (نان و پنیر و سبزی) بسیار خوشمزه تر از زمانهای دیگر هست؟
(دوره زمانی) در طبیعت مرتب تکرار می شود! یک بوته دوره ای را طی می کند تا یک گل زیبا به ما نشان دهد یا گذراندن پاییز و زمستان برای شکوفایی فصل بهار.
در نظام آفرینش برای هر پدیده ای یک (Period) تعریف شده است و نتیجه این وقفه، بازگشت می باشد. عادت ماهانه خانم ها در ایجاد انگیزه مجدد پیوند زناشوئی بسیار مفید است البته اگر اصول رعایت شود. به عنوان مثال برای مرد همین که چند روزی از همسرش کناره گیری کند سپس با اشتیاق و علاقه دوباره به سمت خانم ش جذب می شود یا زن هم در نتیجه این تحمل و دوری از عشق ورزی، مجدد و با علاقه به سمت شوهر باز خواهد گشت. کشش بین زن و شوهر همانند آهن ربا آنها را جذب یک دیگر می کند ولی در ایام (Period) این نیرو به صورت معکوس و دفع کننده می باشد که اگر طبق اصول رفتار شود، در پایان دوره همانند روز اول دیدار مجدد به سمت یک دیگر کشیده می شوند. 

بخشی از ناسازگاری بین افراد متاهل بر می گردد به شکستن این حریم ها. اگر تقوا رعایت بشود و در ایام Period دوری ها رعایت شود حتما زن و مرد جذابیت هایشان را برای هم حفظ کرده اند همچنین در این ماجرا برای زن ومرد امتحان می باشد تا خویشتن داری خود را تقویت کنند. ناگفته نماند که محدودیت هم خوابگی حتی به یک ماه رمضان (شب و روز) هم وجود داشته که در نتیجه  ضعف انسانها در خویشتن داری و مغفرت الهی این قانون از شب های ماه رمضان برداشته شده است. 

( فاعتزلوا النساء في المحيض )
حرف (ف) نتیجه گیری را نشان می دهد. می خواهیم ببینیم جواب سوال ما چیست که خداوند در جواب می فرماید: خانم ها در حال عادت ماهانه دوری و کناره گیری کنند. عزلت به معنای مجرد یا گوشه نشینی و همچنین جدا شدن مفهوم را می رساند. یعنی در این دوره ماهانه همانند زمان مجردی بین زن و مرد فاصله باشد و هرچه قدر این گوشه گیری بیشتر رعایت شود صحیح تر است. گاهی این دوری فقط به روابط جنسی گفته می شود و زن و شوهر دست در دست هم دارند و یا بوسیدن و سایر عاشقانه ها، هرچند که مهمترین هدف دوری از آمیزش جنسی و تحریک  می باشد اما هر چه قدر این عبارت را گسترش دهیم نتیجه بهتری را در پایان می شود گرفت مانند جدا بودن محل خواب و رعایت فاصله ها که بهبود پیوند و دوستی را به همراه خواهد داشت به دلیل حالت دفع در این ایام مرد نمی تواند همسرش را جذب کند و هر تلاشی نتیجه معکوس دارد.
یکی از مواردی که در این ایام از آن پرهیز کرد، بحث و یا تصمیم گیری های مهم و یا هر نوع مشاجره  می باشد. به دلیل تغییر سطح هورمون ها و عوامل روحی در عادت ماهانه، بسیاری از تنش ها ممکن هست رخ بدهد که با دوری (عُزلت) می شود آرامش را به خانواده برگشت داد و اگر مرد کمی دقت کند متوجه می شود بسیاری از حرف ها در ایام پریود، بزرگ جلوه می کند در حالی که در سایر روزها یک ماجرای معمولی دیده می شود.

برای خانم ها (مجرد یا متاهل) رعایت خانه نشینی در این ایام نتیجه آرامش را به همراه دارد. انجام کارهایی مانند شانه کردن مو یا لاک زدن و هر آنچه (دخترانه) نام دارد به احساس خوب زندگی کمک می کند. نرفتن به سر کار یا هر فعالیت خارج از خانه در روحیه بسیار تاثیر مثبت دارد. بخشی از خستگی بیش از حد خانم ها در اجتماع محصول به دست نیاوردن این آرامش در طول عادت ماهانه ارزیابی می شود که اگر این دستور خداوند اجرا شود در پایان با امید بیشتری به جامعه و یا همسر بازآیی می شود.


اگر عبارت را از اول ترجمه کنیم متوجه خواهیم شد (المحیض) دوم اضافه هست! ولی علت تاکید و دوباره چیست؟

( و از تو در مورد عادت زنانه سوال می شود، پاسخ بده آن حالت یک رنجشی هست پس از زن ها دوری کنید! ) همانطور که می بینید تکرار دوم را حذف کرده ایم در این حالت ممکن هست بسیاری از مردم هم فقط قسمت آخر کلام را جدی بگیرند و از همسرشان برای مدت طولانی بخواهند دوری کنند! ولی پروردگار تاکید می کند فقط ایام پریود دوری کنید! (پس از زن ها در عادت ماهانه دوری کنید)

بکار بردن عبارت زن اشاره به رابطه زوجیت دارد و منظور سایر خانم ها نیستند.

(ولا تقربوهن حتی یطهرن)

و همچنین نزدیک نشوید تا زمان پاک شدن. تقرب و نزدیکی می تواند آمیزش جنسی باشد یا سایر پیوندهای عاشقانه و فرق آن با عزلت به این شکل خواهد بود:

عزلت: برگشت به حالت مجردی و رعایت محدوده های دورتر می باشد.

تقرب : به تماسهای نزدیک گفته می شود مانند بوسیدن یا لمس کردن و...

دوری از همسر شامل عزلت و تقرب می شود تا؟؟؟ عبارت (حتی) اشاره به زمان دارد از آنجا که پریود زنانه در افراد مختلف، متفاوت می باشد (ممکن هست برای یک نفر 3 روز و برای دیگری 4 و یا...) بنابر این محدودیت به زمان اشاره دارد: (تا زمانی) که پاکیزه شوند. یعنی انقطاع از خون ریزی.طهارت یعنی پاک شدن از حالت قبلی و آیه اشاره ای به حمام رفتن و غسل ندارد. هرچند حمام و دوش آب هم پاکی محسوب می شود و یا هر پاکیزگی در لباس و بدن ایده آل محسوب می شود.
بیایید آیه را دو قسمت کنیم بخش اول محدودیت و ممنوعیت و قسمت دوم آزادی و استفاده از نعمت. اما چرا قسمت بعدی گفته نمی شود؟ یکی از آیات قرآن اشاره به گروهی دارد که بخشی از قرآن  را قبول دارند و قسمت دیگر را بیان نمی کنند و مخفی می کنند. به هر صورت حق آیات بیان کردن کامل آن است و نه گزینشی بیان کردن.
قسمت دوم آیه:
(فاذا تطهرن)
توجه به زمان دارد و تاکید مجدد بر هنگام پاکیزگی (اتمام پریود) همانطور که دیدیم حرف (فا ) برای نتیجه گیری استفاده می شود و اینگونه می گوییم: ( سر انجام در وقت پاک گردیدن) 
(فاتوهن) مجدد حرف (فا) تکرار شده که نشان دهنده اهمیت می باشد و می گوییم ( پس بهره مند کنید از......)
دقت کنیم که آیه نمی گوید بعد از پریود داشتن آمیزش جنسی اشکالی ندارد که می فرمود (فلا جناح علیکم) بلکه به صورت امر و فرمان به زن و شوهر می گوید از یک دیگر کامیاب شوید! به هر میزان که در اول آیه نهی کرده بود اکنون دو برابر تاکید بر رابطه عاشقانه دارد. 
همانطور که تامین خوراک و مسکن به عهده مرد می باشد در اینجا هم مرد موظف به عاشقانه ها (بوسیدن یا دست در دست هم بودن و آمیزش) شده است. تامین نیازهای هر یک از زوجین به عهده همسر می باشد اما چرا خداوند به این پیوندها اهمیت داده است؟ 
بعد از شروع زندگی مشترک عوامل متعددی بر عاشقانه های زن و شوهر اثر گذار می شود. در زمان بارداری آمیزش جنسی تحت تاثیر قرار می گیرد و یا بعد از به دنیا آمدن فرزند، مادر بیشتر وقت و شبهای خودش را در کنار کودک می گذراند و یا مرد خودش را درگیر کار می کند که فرصت هم آغوشی را از دست می دهد. اگر یکی از بستگان نزدیک فوت کند باز هم عاشقانه ها فدا می شوند! به صورت کلی زن و مرد در اثر شرایط مختلف، ارتباط جنسی خود را کنار می گذارند و این شروع دوری زن و شوهر از یک دیگر می باشد. منشاء بسیاری از ناسازگاری ها از کم اهمیتی آمیزش جنسی به وجود می آید. اگر بین زن و شوهر این رابطه به صورت صحیح و کامل حفظ شود، بسیاری از خطاهای زندگی در نظرشان کوچک جلوه می کند و زندگی پایدارتری دارند. قسمت دوم آیه بر اهمیت پایداری زندگی مشترک به واسطه آمیزش تاکید دارد. با پیوستگی و دائم بودن شور جنسی بعد از هر پریود زنانه، محبت و عشق همانند اولین ملاقات همسر، تداعی خواهد شد.
نکته دیگر در مورد عبارت (فاتوهن) در خطاب به مرد هست که نیازهای جنسی همسرش را به صورت کامل برآورده سازد عبارتی که در دنیای امروز به ( ارگاسم ) یا اوج لذت جنسی شناخته می شود. منظور این هست که مرد درگیر خواسته خودش نباشد و توجه لازم را به همسرش در آمیزش و عاشقانه ها داشته باشد.

( نکته هایی ساده حتی برای روانشناسان که می تواند به استحکام زندگی کمک کند ولی همانطور که شاهد هستید این قسمت از آیه در هیچ رساله ای وجود ندارد! شما تفکر کنید چرا با کلام خداوند گزینشی برخورد می شود؟) 

پس کامیاب سازید (زنهای خود را) از جهتی که خداوند به آن فرمان داده است. آمیزش به معنی دخول از جانب مرد به زن معنی دارد و ورود زن به مرد بی معنی و فاقد ارزش است یعنی مورد تایید کلام خداوند نیست. 

مرد می خواهد با همسرش رابطه برقرار کند اما از کدام سمت؟ دیدگاه خداوند نسبت به آمیزش مقعدی یا دهانی و یا.... چیست؟ 
خداوند برای ورود آلت جنسی مرد به زن یک مسیر و روش را تعیین کرده که هم به صورت طبیعی میتوان آن را فهمید و یا در بخش اول آیه  متوجه شدیم در زمان عادت ماهانه مسیر آمیزش جنسی (واژن) دچار یک آزردگی موقت شده است و ممنوعیت آمیزش از آن مسیر مطرح شد. حالا (بعد از پریود)  همان مسیر آمادگی برقراری آمیزش را پیدا کرده است و خداوند به ما می گوید: (حيث امركم) از جهت (واژن) 
و در مورد عبارت (امرکم) در تعبیر فرمان و دستور می توانیم بگوییم آیین و روش.
یعنی در آیین و روش خدایی مرد با همسرش آمیزش داشته باشد از جهت و مسیر واژن.
اما در آیین و روش غیر خدایی که در تصاویر و فیلم ها آموزش داده می شود به آمیزش و ورود زن به مرد یا آمیزش مقعدی و یا ..... توجه می شود. این آمیزش ها دارای آسیب های فیزیکی و روحی می باشد. و مهمتر از همه خلاف جهت آب شنا کردن یا بگوییم خلاف جهت، رانندگی کردن! منظورم سرپیچی از مسیری هست که خداوند برای ما تعیین کرده است. اگر رفتار جنسی زن و شوهر هماهنگ با گفته های خداوند باشد نتیجه در ارتقا کمیت و کیفیت برایشان به دست خواهد آمد و اگر هم خلاف جریان و مسیر خدایی حرکت کنند، خسته و آسیب دیده خواهند بود.
----------
عبارت الله در این قسمت از آیه حکایت از حمایت خداوند از آمیزش جنسی زن و شوهر دارد یا به عبارت دیگر این روش با رضایت خداوند همراه می باشد. همانطور که در نماز خواندن و یا سایر کارها نیت تقرب به خداوند است و تلاش می کنیم تا کاری را انجام دهیم که خداوند از ما خشنود باشد در این عاشقانه (حلال) هم هدف مقبول پروردگار بودن است.

در آیین خدایی حفظ پیوندهای خانوادگی ارزش بالایی دارد پیوندهایی که از (رَحِم) شروع میشود. همه سفارش های پروردگار به حفظ پیوندهای خیشاوندی نیازمند توجه و مقدس شمردن رابطه های عاشقانه زن وشوهر می باشد. پایداری زندگی زناشویی همانند آنچه خواندیم بسیار مهم است پس با آیین و روش خدایی زندگی کنیم.
همه ی فعالیت های انسان موحد برای خداوند می باشد حتی آمیزش با همسر و از جهتی که خداوند تعیین کرده است. در ادامه مجدد نام (الله) تکرار شده و زیبایی روابط عاشقانه زن و شوهر را با این اسم زیبا جلا بخشیده...
( ان الله يحب التوابين )
روابط عاشقانه زن و شوهر مورد علاقه خداوند هست و پروردگار از این مهربانی ها حمایت می کند. معنای توبه یعنی بازگشت و اشاره دارد به کناره گیری در دوره عادت ماهانه یعنی همانطور که از هم دوری کردند حال که به سمت هم باز می گردند (آمیزش و عاشقانه های) زن و شوهر مورد تایید و حمایت خداوند می باشد. دوست داشتن خداوند به معنی تقویت استحکامات زندگی زناشوئی هست به وسیله روابط خاص و عاشقانه. اما عبارت (التوابين) جمع هست و بازگشت زن وشوهر بعد از پریود فقط به آمیزش جنسی اشاره ندارد و نشان دهنده هر نوع ارتباط عاطفی می شود.
(ويحب المتطهرين)
و همچنین خداوند پاکیزگی ها را دوست دارد! منظور در آمیزش زن و شوهر اگر از همان مسیری که خداوند معین کرده است و همچنین در ایام مجاز باعث خواهد شد تا این رفتارهای جنسی صحیح مورد حمایت و توجه خداوند قرار گیرد. علاقه خداوند یعنی کمیت و کیفیت در امور زناشویی . ( دلبستگی های آمیزشی ) با رعایت پاکی های جنسی به دست خواهد آمد!
اگر برای آمیزش جنسی فقط واژن تعیین شده پس هر گونه دخول (مقعدی، دهانی و در زمان پریود و دست و اشیاع) بین زن وشوهر چه حکمی دارد آیا مکروه یا حرام است؟ جواب درون آیه است! خداوند می فرماید این نوع رابطه ها ( آلوده گی ) دارد. همان طور که آمیزش از مسیری که خداوند فرمان داده (طیب) پاک است از سایر راهها ناپاک است. اما معنی آلوده یعنی خطر جدی برای انسان مانند اینکه مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته را کسی استفاده کند! میگوییم این محصول آلوده و برای انسان خطرناک است. برخی آسیبها فیزیکی شامل بیماریها می باشد که نتیجه محرومیت و فاصله طولانی تر بین روابط عاشقانه است و قسمتی از آسیبها به روح و پاکیزگی های معنوی زن و شوهر بر می گردد. تنش و عدم درک گفتار در روابط همسر ممکن است به نداشتن آمیزش صحیح برگردد البته به عنوان یکی از عوامل اختلاف جای برسی و تحقیق دارد. 
نتیجه کلی در روابط جنسی را اینگونه از آیه میفهمیم : هر نوع معاشقه با رعایت بهداشت فیزیکی و معنوی آزاد است.

و در آخر چند نکته از 222 !
بین آیه 221 و 222 فاصله ای نیست یعنی خداوند توصیه می کند به ازدواج با شخص یکتا پرست و بعد هم مسائل زناشویی را یاد آور می شود. اگر رابطه انسان با خداوند خالصانه و مستقیم باشد فاصله زمانی کوتاهی بین مجرد بودن و ازدواج و نیاز به دانش روابط زن وشوهر می باشد. به خاطر داشته باشیم که روش یکتاپرستی قرآن بسیار متفاوت هست با دین داری که ترویج می شود. 

* مشکلات و درگیری های فکری را در خارج از اتاق خواب برسی کنید و محل عاشقانه ها یک مکان مقدس برای زن و شوهر باشد.
* ناراحتی و دل خوری و....به آمیزش ارتباطی ندارد. روابط زناشویی را محکم بگیرید.
* محبت و علاقه بین زن و شوهر مورد توجه پروردگار است.
* توجه به بهداشت در روابط عاشقانه حلال
* تاکید بر خدا پرستی در امور زناشویی زن و شوهر
* برابری این دو دیدگاه:
(1) دوری از آمیزش در عادت ماهانه
( 2 ) داشتن ارتباط جنسی صحیح در سایر روزها


#پریود#period#حیض#رابطه جنسی#آمیزش در پریود#آمیزش جنسی در قرآن#آمیزش جنسی صحیح در قرآن




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر